شرکت دانشبنیان ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد

دبیر رویداد ملی صنعت دانشبنیان، اظهار کرد: در حال حاضر از مجموع ۸۹۹۵ شرکت دانشبنیان کشور، شرکتهایی که تماماً خصوصی، تولیدی و بیش از پنج میلیون یورو یا بیش از ۱۰۰ نفر پرسنل داشته باشند، کمتر از ۷۰ شرکت معادل کمتر از یک درصد از کل شرکتهای دانشبنیان، هستند که حدوداً ۲۵۰ میلیارد دلار فروش دارند؛ در مقایسه با فروش بالغ بر ۳۵۰ هزار میلیارد تومان شرکتهای بزرگ معدنی، شرکت دانش بنیان با این ویژگی کمتر از ۷۰ شرکت ویژگی های یک ESB یا API Manager خوب چیست؟ داریم. بابایی ادامه داد: بسیاری از شرکتهای دانشبنیان، مشکل تامین ارز دارند و تخصیص ارز به آنها صورت نمیگیرد، بسیاری از مواقع ثبت سفارش واردات مواد دچار مشکل است و این اطمینان را ندارند که وارد این فضا شده به طور مثال تا پنج سال آینده مشکل تامین مواداولیه و قطعات حداقلی دارند. وی تصریح کرد: در مصاحبت با شرکتهای دانشبنیان، شاهد هستیم که موانعی دارند و خواستار حمایتهایی هستند که دیگر در حطیه معاونت علمی و فناوری و تامین منابع مالی، بهتنهایی نیست؛ بایستی وزارت صمت، وزارت اقتصاد، وزارت علوم هم بایستی درگیر شوند. شرکت دانش بنیان پلتکو، ارائه دهنده خدمات تخصصی یکپارچه سازی و مدیریت وبسرویسها می باشد که خدماتی نظیر گذرگاه سرویسهای سازمانی () و مدیریت وبسرویسها ()، مانیتورینگ، مدیریت لاگها، وب پرتال و دهها سرویس تخصصی دیگر به سازمانها ارائه میدهد.

فضای ابری ایرانیاستارت آپ ایرانی کارگزاری دانش بنیان بدون آنکه از شرکت ما بازدید کنه، ما را رد کرده است! شرکت های علم بنیان را می توان در دو دسته اصلی تولیدی و شرکت های دانش محور نوپای تقسیم کرد. شرکت هایی که هم از نظر فنی و هم از نشر مالی مورد بررسی قرار می گرفتند و می بایست حداقل ۲۵ درصد از میزان فروش آخرین اظهار نامه مالیاتی شان، حاصل از بازار محصولات دانش بنیان آن مجموعه می بود. آخرین گزارشی که ایسپا(مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران) در خرداد امسال از فعالیت کاربران ایرانی در پلتفرمهای مختلف منتشر کرد، نشان میداد که حدود ۷۱ درصد کاربران ایرانی از واتساپ، حدود ۵۰ درصد از اینستاگرام، ۳۱ درصد از تلگرام، ۷/ ۵درصد از روبیکا، ۶/ ۴ درصد از ایتا، ۶/ ۳ درصد از سروش، ۲/ ۲درصد از «بله» استفاده میکنند. هنوز چالش های زیادی در مسیر موفقیت کارآفرینی و راهاندازی استارتاپ های ایرانی وجود دارد. شرکت های که قادر باشند با استفاده و کارگیری تجهیزات و فرآیندهایی مندرج در آیین نامه ارزیابی و تشخیص شرکت های دانش بنیان اقدام به تولید محصولات غیر دانش بنیان نمایند، پس از ارزیابی می توانند تاییدیه دانش بنیان تولیدی نوع دو (صنعتی) را دریافت نمایند تفاوت این بنگاه تولیدی نوع دو (صنعتی) با شرکت های دانش محور تولیدی نوع یک در عدم امکان بهره مندی از معافیت مالیاتی است اما از سایر مزایای این شرکت ها می توانند بهره مند شوند.

ما یک شرکت تولید کننده مبدل های حرارتی در کاشان هستیم. شرکت های دانش بنیان نوپای نوع دوم فاقد اظهار نامه مالیاتی سال مالی گذشته بوده و یا طی سال مالی قبل درآمدی نداشته اند . مارکتینگ و تجاری سازی وفروش تولیدات شرکت های نیازمند استفاده از خدمات شرکت هایی تخصصی است که به تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسیده باشند تا با استفاده از تخصص و خدمات آنها زمینه رونق کسب و کار شرکتهای دانش بنیان و یا فناور فراهم گردد دراین راستا می توان لیست مشخصات شرکتها تعیین صلاحیت شده را در بخش تجاری سازی کسب وکار مورد استفاده قرارداد تا این بنگاه ها بتوانند از دستاوردهای ناشی از تبدیل ایده های پژوهشی جدید وفناورانه به محصولات یا خدمات و فنآوری های قابل ارائه و مورد نیاز بازار روم تولید ثروت نمایند. با همکاری سه وزارتخانه مذکور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازوکارهایی جدید با هدف رفع موانع شرکتهای دانش بنیان، تعریف خواهد شد.

با تشکیل ستاد نرم و هویت ساز در معاونت علمی ریاست جمهوری و تدوین آیین نامه در این حوزه شرکت های فعال در حوزه فناوری های نرم، همانند سایر بنگاه های دانش بنیان در صورت دارا بودن محصولات دانش محور با تکنولوژی پیچیده و فناوری سطح بالا مبتنی بر ویژگی های مالی، فنی و تحقیق و توسعه و نوآوری می توانند در ردیف این شرکت ها قرار گیرند. این نوع بنگاهها دارای نمونه تولید شده محصولات در فهرست کالا و خدمات دانش محور سطح دو هستندو علاوه بر وجود امکان تولید و فروش انبوه محصول یا محصولات با سطج فناوری پایین تر و پیچیدگی تکنولوژیکی کمتری نسبت به شرکت نوپا نوع یک هستند ولی همچنان بخش طراحی ، توسعه و نوآوری فعالی را نیز دارند این شرکت ها از معافیت مالیاتی برخوردار نیستند اما از سایر مزایا و حمایت های دانش بنیانی می توانند برخوردار باشند. در وهله اول، باید گفت که طی دو دهه اخیر بیشتر تمرکز بر کمیت بوده و سیاستگذاران بر این تمرکز و تاکید داشته که تعداد شرکتهای دانشبنیان را افزایش دهیم، گفتمانهایی فراهم شود که دانشگاهها، شرکتهای زایشی تاسیس کنند و هدف چندان بر این نبود که بخشی از این شرکتها رشد پیدا کنند و در جایگاه شرکتهای بزرگ صادراتی قرار گیرند. ​Th is post has be᠎en do᠎ne by GSA C᠎ontent G enerator ایرانی !