قیمت، مشخصات فنی و انواع مدلها ازکی وام (6)

هنوز هم چیدمان شکل موتورهای بنز، استانداردی پایه در طراحی موتور خودرو است. ساختار آن کاملا بر پایه سیلیکون است و با گذشت زمان هیچ رطوبتی جذب نمیکند. ضمن اینکه بهتر است وقتی موتور خودرو تعمیر میشود، به خاطر نو بودن قطعات و ساییده شدن آنها تا زمان آب بندی پیشرانه که منجر به تولید برادههای فلزی میشود، روغن اول را در کارکرد پایین مثل ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ کیلومتر تعویض کنیم. این روغن موتورها برای یک بازه گرمایی ساخته شدهاند و به همین خاطر با تغییر دمای موتور در حین کارکرد، مقدار مشخص و مناسبی از گرانروی خود را حفظ میکنند و باعث میشود تا روغن از مقدار مشخصی سفتتر یا روانتر نشود و در نتیجه روانکاری خود را با تغییر دمای پیشرانه، به نحو مطلوبی حفظ کند. هیوندای سنتنیال با جود سابقه نه چندان طولانی خود در برابر مرسدس بنز کلاس اس، در نسل دوم انقلاب طراحی را شاهد بود که با وجود همه تمایزها همچنان پیرو زبان طراحی میانهرو برند هیوندای در سالهای پیش از 2010 بود. پیشرانه برگزیده بازار ایران نسخه 4.6 لیتری از نوع مجهز به 32 سوپاپ بود که قادر به تولید 365 اسب بخار در دور 6500 و گشتاور 440 نیوتون.متر در دور 4500 است.


خودرو دنا پلاس تنها جلوه نمای جانبی این خودرو برجستگی اطراف گلگیر عقب است که از نمای جانبی شباهتی اندک با محصولات بنتلی را در ذهن تداعی میکند. زمانی که مرسدس بنز و بی ام و خط و نشانهای برترین سدانهای فول سایز لوکس بازار ایران را برای یکدیگر میکشیدند، کرهایها در صدد بودند تا سهمی از این بازار خاص به دست آورند. هیوندای سنتنیال بدون شک رقیب جدی برای مرسدس بنز و بی ام و به شمار نمیآمد اما مجموعهای از ویژگیهای فنی و مباحث مالی پیرامون این خودرو باعث شد تا پارهای از مشتریان بازار سدانهای سایز بزرگ لوکس، به سنتنیال، نگاهی فراتر از یک سدان گران قیمت کرهای داشته باشند. در نتیجه این خودرو نیامده به یکی از مهمترین گزینههای رقیب برای خودروهای لوکس درجه یک بازار ایران، از جمله مرسدس بنز کلاس S تبدیل شد. وظیفه گیربکس در خودرو ایجاد تناسب بین سرعت موتور و سرعت چرخ های آشنایی با محبوب‌ترین خودروهای ژاپنی در ایران – آکادمی مالی مسعود خودرو می باشد. اگر بنز به قدرت موتورهای خود اتکا می کند، بی ام و نیز با شتاب بالای موتور کد خود در سری ، یکی از بی نقص ترین سیستم های خطی دوگانه ی بازار را طراحی کرده است. در واقع هایما تمرکز اصلی خود را بر رفاه و آسایش و کاربریهای خانوادگی قرار داده و به همین جهت مقداری از خصلتهای اسپرتی فدای رفاه سرنشینان شده است.


به طور معمول، آب میتواند از طریق نشتی در خطوط ترمز یا شکستگی مهر و موم در سیلندر اصلی یا کالیپر وارد سیستم شما شود. نسلهای مختلف مرسدس بنز از پلتفرم به بعد تغییرات بارزی به خود دید اما خوشبختانه حفظ المانهای ظاهری اصلی در این خودرو؛ پیوستگی بصری با خود به همراه داشت که باعث میشد هر نسل آن به سرعت به عنوان یک مرسدس بنز خود را معرفی کند. در این بخش برخلاف بیرون، شاهین ضعیفتر از رقیب ایرانخودرویی خود است زیرا طراحی داشبورد و غربیلک فرمان این خودرو بسیار ساده بوده و با چیزی که این روزها در خودروهای جدید جهان میبینیم فاصله زیادی دارد. در مقایسه بنز با بی ام و اما کمپانی باواریایی چیزی کم ندارد و سیستم خطی موتورهای آن در انواع V8 و V12 قدرت و شتابی مثال زدنی به خریداران می دهد. با انواع گیربکس خودرو و دسته بندیهای آن آشنایی پیدا کردید که در آینده هریک از این دسته بندیها را به صورت مجزا با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد. در ادامه با انواع جعبه دنده خودرو آشنا خواهیم شد.


قوسها به اندازهای در طراحی نمای خارجی جلوه میکرد که با ورود نسل ششم () به بازار که فاقد این قوسها بود، نقدهایی مبنی بر میانهروی مجدد مرسدس بنز در طراحی ظاهری برترین محصول این برند وارد شد. البته با توجه به ابعاد بزرگ بدنه انتظارمان از بابت جای پای سرنشینان عقب اندکی بیشتر بود اما همین حالا هم میتوانیم از شرایط کلی ابراز رضایت کنیم؛ بخصوص که پشتی صندلیهای عقبی قابلیت تنظیم دارند تا تمامی سرنشینان نشیمنگاه راحتتری در اختیار داشته باشند. بی ام و سال ها با این سری، یکه تاز بازار خودروهای تیون شده ی غالب کلاس ها بود. لوکس و فول سایز از کشوری که در آستانه رقابت با برندهای خودروساز اقتصادی از دیار سرزمین آفتاب، برندهایی چون تویوتا، نیسان و هوندا بود اما به ناگه برگی با نام سنتنیال رو کرد که تصورات مردمان سرزمین ما را نسبت به نام کرهایها در آستانه تغییر قرار داد. در جهان، این کراس اوور سایز متوسط را با نام جتور میشناسند و کمتر از پنج سال است که از تولید آن میگذرد. ​​​!