داستان واقعی درباره رژیم کتو که کارشناسان نمی‌خواهند شما بدانید

رژیم کتوژنیک در سال های اخیر محبوب شده است. بسیاری از افراد دارای اضافه وزن برای لاغری مؤثر و سریع از این رژیم غذایی استفاده میکنند. درحالیکه این علائم در حدود دو سوم افراد مسن از بین میرود ولی در ۳ تا ۱۰٪ آنها باقی میماند. مصرف مواد مغذی باید چیزی حدود 70٪ چربی ها ، 25٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات باشد. انواع مختلفی از روزه داری متناوب وجود دارد اما رایجترین روش محدود کردن مصرف غذا به حدود 8 ساعت و ناشتا بودن برای 16 ساعت باقی مانده در روز است. این نمونه بهترین رژیم لاغری نه تنها یک روش بسیار موثر برای از دست دادن چربی است، بلکه نقش قابل توجهی در کاهش اشتها دارد. سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش سطح انسولین کمک کند که ممکن است نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد. افزایش کتونها، کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز ممکن است نقش کلیدی ایفا کند. اما اگر بخوام به صورت خیلی خلاصه اون مواردی که به دردتون میخوره و احتمالا براتون جذاب هست رو بگم، میتونم به کنترل سطح گلوکز( قند ) و انسولین خون، جلوگیری از یبوست ( که معمولا افراد توی رژیم های مختلف لاغری باهاش مشکل دارن ) کمک زیادی میکنه. A​rticle h as ᠎been creat᠎ed ​by G SA Con tent G en erat or Dem᠎oversion.

پس اگر میخواهید یک لیست غذاهای پرکالری و چاق کننده داشته باشید حتما حواستان باشد برای داشتن یک رژیم غذایی سالم، در کنار کالری بالا، به ارزش غذایی چیزهایی که میخورید هم توجه کنید. کنترل تغذیه، نخوابیدن پس از صرف غذا، عدم استفاده ی افراطی از قهوه و نوشیدنی های گازدار، عجله نکردن در هنگام بلع غذا، سیگار نکشیدن و نپوشیدن لباسهای بسیار تنگ همگی از راه های پیشگیری رفلاکس اسید معده میباشند. برنامه ریزی وعدههای غذایی خود از قبل مفید بسیار مفید است زیرا در صرفه جویی در وقت در طول هفته کمک میکند. در رژیم کتوژنیک میتوانید طیف گسترده ای از وعدههای غذایی خوشمزه و مغذی را بخورید که همه آن گوشت و چربی نیست بلکه سبزیجات بخش مهمی از رژیم غذایی هستند. خواندن برچسبهای مواد غذایی، برنامهریزی وعدههای غذایی از قبل و آوردن غذای خود هنگام دورهمیها میتواند رعایت رژیم کتوژنیک را بسیار آسانتر کند. رژیم کتوژنیک براساس نسبت مصرف کربوهیدرات، چربی و پروتئین انواع مختلفی دارد. در واقع یک رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات به مصرف بالای چربی برای تامین انرژی بدن نیاز دارد. رژیم غذایی با چربی زیاد می تواند برای کبدی مضر باشد.-مشکلات کلیوی-بینظمیهای قاعدگی-گرفتگی عضلات-بوی بد دهان- نوسانات خلقی-از دست دادن انرژی-علائم مشابه آنفولانزا-کمبود پتاسیم ومنیزیوم (هیپوکالمی و هیپومنیزمی)-افزایش اسید های چرب-نقرس-گزارش یک مورد فردی که پنیر، گوشت و تخم مرغ می خورد، ومبتلا به رتینوپاتی کمبود تیامین وجود دارد.-گزارش مرگ ناشی از آریتمی مرتبط با هیپوکالمی شده است.بنابراین تجویز رژیم کتوژنیک جهت لاغری سریع یا بیرون آمدن از استپ وزن و درمان چاقی بهتر است توسط متخصص تغذیه که کاملاً علم آن را دارد تجویز شود.

رژیم کتوژنیک اولین بار در سال 1920 برای درمان مبتلایان به بیماری صرع ابداع شد.تحقیقات نشان داده است که این رژیم غذایی علایم این بیماری را در بیماران کاهش می دهد. سرطان: رژیم کتوژنیک در حال حاضر به عنوان یک درمان اضافی برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کند کردن رشد تومور کمک کند. مطالعات نشان میدهد که رژیم غذایی کتوژنیک میتواند به کاهش وزن و افزایش سلامتی کمک کند. همچنین باید مصرف پروتئین تعدیل شود زیرا در صورت مصرف زیاد، پروتئین میتواند به گلوکز تبدیل شود که ممکن است باعث کند شدن انتقال به کتوزیس شود. مطالعات نشان میدهد که گرفتن رژیم کتو و تولید کتون در بدن باعث محافظت از مغز و سیستم عصبی میشود. تحقیقات نشان داده که این رژیم غذایی در واقع بهتر از رژیمهای رایج کم کالری است. امکان از دست دادن مقداری عضله در هر رژیم غذایی وجود دارد. سبزیجات سبز تیره و برگ دار همیشه بهترین انتخاب برای مصرف سبزیجات در رژیم کتوژنیک است. در رژيم كتوژنيك مواد غذایی حاوی کربوهیدرات به میزان کم مصرف می شوند. تمرین روزه متناوب میتواند به فرد کمک کند تا سریعتر وارد کتوزیس شود.

اصلاح رژیم غذایی و تمرین روزه متناوب میتواند به فرد کمک کند تا هرچه سریعتر وارد فاز کتوزیس شود. با آشنایی با برچسبهای مواد غذایی و بررسی میزان چربی، کربوهیدرات و فیبر شروع کنید تا مشخص کنید که چگونه غذاهای مورد علاقه شما میتوانند در رژیم غذایی قرار بگیرند. انواع مختلف مکملها برای افرادی که میخواهند وزن کم کنند وجود دارد که ادعا میشود میتوانند چربیها را بسوزانند، متابولیسم را بالا ببرند یا جلوی اشتها را بگیرند. مواد معدنی: نمک اضافه شده و سایر مواد معدنی هنگام شروع رژیم کتو به دلیل تغییر در تعادل آب و مواد معدنی میتوانند کمک کننده باشند.

رژیم کتوژنیک کمی به تمرین نیاز دارد اما بعد از مدتی برای بدن عادی میشود. این بهترین برنامه ردیابی رژیم غذایی کم کربوهیدرات با پیشنهادات تمرین است. بنابراین، رژیم کتوژنیک یک راه برای کاهش وزن است، اما همیشه بهتر است قبل از شروع هر رژیم غذایی با پزشک خود مشورت کنید، به همراه ورزش منظم و استراحت کافی. کتواسیدوز خطرناک است، اما کتوزیس در رژیم غذایی کتوژنیک برای افراد سالم خوب است به شرطی که قبل از شروع هر رژیم غذایی جدید با پزشک خود مشورت کنید. بهتر است درمورد نیازهای غذایی خود با پزشک rdiet خود صحبت کنید. البته بهتون بگم درمورد همه این مسئله صدق نمیکنه.

در این مطلب، ما به شما راهکارها و نکات مفیدی را ارائه می دهیم تا به شما کمک کنیم مسیری را انتخاب کنید که باعث بهبود کیفیت زندگی و بهبود تناسب بدنی شما خواهد شد. رژیمهای کتوژنیک همراه با افزایش کتونها باعث کاهش قابل توجه قند خون و سطح انسولین میشوند که سلامتی را به دنبال دارند. به این ترتیب دیگر وسط هفته نیازی نیست برای خرید مواد غذایی بیرون بروید. مواد معدنی: برای متعادل کردن میزان املاح و آب بدن، میتوانید مقداری نمک یا مواد معدنی دیگر به غذای خود اضافه کنید. رژیم کتوژنیک میتواند حساسیت به انسولین را افزایش داده و باعث از دست دادن چربی شود که منجر به سلامتی قابل توجهی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا پیش دیابت میشود.

در اوایل شروع رژیم مهم است که تا زمانی که سیر شوید غذا بخورید و از محدود کردن کالریها خودداری کنید که معمولا رژیم کتوژنیک بدون محدودیت کالری عمدی باعث کاهش وزن میشود. و این باعث می شود کاهش وزن سریعتر اتفاق افتد. محققان می گویند این برنامه غذایی برای افرادی که می خواهند کاهش وزن زیادی داشته باشند موثر است. برای به حداقل رساندن این مسئله، می توانید چند هفته اول رژیم کم کربوهیدرات منظم داشته باشید. علاوه بر این، رژیم غذایی کتو به قدری سیر کننده است که میتوانید بدون شمارش کالری یا در نظر گرفتن میزان مصرف غذا وزن کم کنید. کربوهیدرات خالص کربوهیدراتهای رژیم غذایی هستند، بدون در نظر گرفتن فیبر. تعداد کمی از انواع توتها هستند که به دلیل ترکیبات کربوهیدرات و قندشان به طور طبیعی دوستدار کتو هستند، از جمله تمشک و توت فرنگی که فیبر بالایی هم دارند. رژیم کتوژنیک می تواند به مدیریت تشنج در افرادی که صرع دارند و به داروها مقاوم هستند، کمک کند.

مطالعه در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک به مدت 90 روز به طور قابل توجهی سطوح هموگلوبین A1C را کاهش میدهد که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قند خون است. پیروی از یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و کتوژنیک برای کاهش وزن طولانی مدت کمی موثرتر از رژیم کم چربی است. اگر در طول روز خود را گرسنه می بینید ، می توانید برای مهار اشتهای خود آجیل ، دانه ها ، انواع پنیر یا کره بادام زمینی میل کنید، گرچه میان وعده می تواند پیشرفت لاغری شما را در طولانی مدت آهسته کند. زمان بندی میان نزدیکی و روز تخمک گذاری: بر طبق یک قاعده کلی، هرچه فاصله نزدیکی با زمان تخمک گذاری کمتر باشد، احتمال پسر دار شدن بیشتر شده و در مقابل شانس دختردار شدن کمتر خواهد بود.